
Bild 1: Rubrik från Hänt:
”TRAMSFRANS: Slipade affärskvinnor? De kan ju inte ens hämta paket”
Chockas av influencer-kvinnorna i Girls of SthlmText som Tramsfrans lagt till själv:
”Jag har skrivit den enda texten om Girls of Sthlm som man behöver läsa 👍🏼”
Vår gode TramsFrans har skrivit en krönika om den nya realityserien ”Girls of Stockholm” där han bland annat skriver:
I programmet blir vi direkt inkastade i den tuffa verkligheten som influencer. Klara har blivit blåst av en tidigare manager på hundratusentals kronor, och Alice ska lansera en webbshop om en timme utan att ha någon fungerande lösning för kortbetalning. Lovisa hinner inte ens hämta paket för att hon är så upptagen exakt hela dagarna (fortfarande lite oklart med vad), och Hanna står i startgroparna inför att starta upp ett mystiskt affärsprojekt och ber de andra om grundläggande råd. För att vara så slipade affärskvinnor måste jag säga att de har förvånansvärt dålig koll på läget, vilket piggade upp!
Biancas kommentar om Lovisas utseende nämns typ i en bi-sats så det måste vara någonting annat som Bianca surar till över för det är ord och inga visor i hennes inlägg om Frans krönika:
Bild 2: Bianca Ingrossos kommentar:
”Pinsamt analys, pinsamt förväntning, pinsamt onödig vinkel bara för att få sig en rubrik själv….herregud tycker så många journalister är mer korkade än människorna dom försöker vinkla i deras patetiska artiklar. Journalisterna är mer kåt på att få views än vad någon influencer nånsin varit.”
Ska vi ha en omröstning?
Vem är egentligen mer kåt på att få views?
Journalister? Eller influencers?
