Hoppa till innehåll

Hur mycket reklam är för mycket reklam

Hur Mycket Reklam är För Mycket Reklam

Vi fortsätter på den inslagna vägen med ”influencer marketing” och jag har valt att kika lite närmare på Emilia Wahlunds flöde, eftersom jag skrev ett inlägg om henne här i dagarna. 

Emilia Wahlund verkar vara en guldgruva för företag, för det finns inga gränser för hur många reklaminlägg hon kan rada upp i sitt flöde.
Frågan är återkommande – hur mycket det reklam är för mycket reklam? Vad tycker ni?
Tidigare har jag läst om företag som har krav på en viss del icke kommersiella inlägg före och efter sitt reklaminlägg, men det verkar inte finnas här.
Som följare hade jag tyckt att det varit trevligt med personliga inlägg mellan varje reklaminlägg, för reklaminlägget är ju trots allt bara ett nödvändigt ont som man accepterar eftersom man uppskattar influencers ”vanliga” inlägg.

Hur ser ni på saken?
Vad tycker ni om Emilias reklamfyllda flöde?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *